RSS

Kisah Susu Botol

Hmm Aqeef dah nk masuk umor 5 bulan. In bermakna aku ade 1 bulan je lg utk start class pd 3 januari 2011 nt.. tp mcmn la nt..Aqeef smpai skrg x nk susu botol.. sperti tajuk post ni.. dah byk botol aku bg..
still same jugak..tetek mama die yang kecut ni jugak die nk..skrg susu aku dh x byk.. x thu nape.. mybe aku stress kot..dah mcm2 aku mkn nk bg susu byk..stil same gak.. aqeef plak berat bdn nya x naik..
makin kurus aku tgok.. susu x ckup..Aku nk bg die mkn.. tp doc xbg lg..katanya ususnya x ready lg..huhuhu.. lepas ni nk beli botol susu tomme tippee plak sbb ade akak sorg ni sugest... rmai jugak mama2 yg bercerita hal yg same dlm forum.. ramai share masalah yg seakan same ngn aku.. ade yg sugest MAM ..tp aku nk cuba tomme tippe dulu la..

sebahagian koleksi botol susu Aqeef..

pastu nk tukar susu jugak.. dulu penah bg snow ms lahir )gilir2 ngn bf).. pastu stop sbb ade org ckp ade mlamin.. pastu try bg anmum.. sembelit.. pastu after raya puase thun ni (2010) aku bg dutch lady tp Aqeef kena demam dan batuk yg sgt teruk...hampir 2 mggu batuknya..g klinik dah byk kali..g HKL ..doc bg ms 3 ari ..kalo x baik gak ngn ubat die bg.. die nk admit aqeef dlm wad..x sempat 3 ari.. aku bwak plak g Hospital Pantai..jumpa pakar.. Doc kesan paru2 aqeef dah d serang virus.. so die nk than wad jugak..tp d sbbkan time tu aku amat la kesempitan wang..akhirnya aku minta utk bawa blik aqeef dan mjaganya sdri d rumah.. berbekalkan ubat (ape nama ubat la aku lupa) dan aero chamber alat bantuan tuk ubat tu.. (ala mcm ubat org kena asma tu)..spanjang aqeef sakit..aku lgsung x bg die susu botol.. hanya bf sahaja.. so smpai skrg die x nk langsung susu botol.. amatlah susah ati mama mu ini.. papa aqeef reti membebel jer..slalu marah2 aku sbb x ajar bg susu botol..serius aku ckp aku dh bg..tiap2 ari..tp 1oz pun x hbis.. smpai menangis tersedu sedan.. sanggup ke tgok anak mcm tu..tp papa aqeef tahu bebel je.. td aku paksa suh papa aqeef sdri yg bg..haaa baru die thu btapa susahnya nk bg aqeef susu botol.. tp papa aqeef biarkan aqeef mngis smpai teresak2.. die bkeras juga bg susu tu..tp aqeef pun berkeras juga menolaknya..aku yg x smpai ati tgok aqeef mnangis.. masuk bilik dan menangis same sambil tutup telinga..sayu ooo dgr suare anak nangis lame2..Akhirnya papa aqeef mgalah juga..aqeef klihatan terketar2 sbb terlalu lame mnagis.. aku x sanggup lg..aku terus amik aqeef dan bg bf..akhirnya aqeef ttdo dlm pangkuan aku.. ksian Ya Allah..
Skrg aku x thu nk buat mcmn lg...buntu..buntu...buntu...

botol susu baru ..pun x nak jugak..
Antara percubaan susu untuk aqeef..yg dlm tupware tu susu dutch lady, terbaru enfalac A+..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS